onsdag 23 juli 2008

Pysselkväll

Kvällen igår tillbringade vi vid vardagsrumsbordet, pysslandes. Ludvig tycker att det är jättekul att sitta med mig och fixa och trixa. Ibland klipper vi och klistrar, ibland tritar och målar vi och igår blev det pärlorna som var roligast.



Nu finns det lite större pärlor för mindre barn än de "vanliga". När jag senast var i hobbyaffären hittade jag "plattor", föreställandes en anka och en hund. Dessa blev väldigt populära och även om de flesta pärlor satt på plattorna finns det nu pärlor i varje hörn av vardagsrummet.


Jag själv passade på att göra en krans att hänga på dörren. Då kom de vackra eklöven jag plockade hos Anna väl till pass. Kransen ska imorgon få spikas fast ordentligt på vår ytterdörr.

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Fin din krans blev. Kul att sonen också gillar att pyssla.

Kram Ullis