tisdag 1 juli 2008

Kattungarna

Som jag berättat tidigare fick vår fantastiska musfångare "Gul" kattungar den 1 Juni, dvs att idag är de en månad gamla. Just nu myllrar de av kattungar i huset, känns det som.
Efter som det är hennes första kull trodde vi att hon inte skull få så många, så döm av min förvåning när vi hittade sex små knyten i Ronjas vagn. De fick flytta in en kartong och bor under mitt skrivbord.
Fast nu är ju inte en kartong så hemskt kul, de halkar runt i hela huset. Stackars Ozzy vet inte hur han ska förflytta sig runt, tack och lov är han försiktig trots sina femtiofem kilo.
Här följer en kavalkad av bilder, mer eller mindre bra på de små trollen. Håll till godo. Vill du själv eller känner någon som vill ha en katt så skicka ett mail till mig: cilla.sjostrand@telia.com




























6 kommentarer:

Cattis sa...

Åhhh vilka sötnosar.... Man blir ju såld men det räcker med den lilla ja har här hemma!!

Kram Cattis

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga små pälsbollar. Kattungar är ju så söta. Tror vår katt skulle bli sur om det kom hit en till.

Ha det bra!
Kram Ullis

Miia sa...

Hej! Jag surfade in på din blogg helt plötsligt från nån annans blogg... Men jag ville bara säga att jag tycker din blogg är jättemysig och trevlig läsning att underhålla sig med - kommer definitivt komma tillbaka!
Vilka söta små kissar! :)

Från A till O med Jenny sa...

Guuddd....vad söta de är hade definitivt anmält mig till en om jag inte redan hade haft min lilla selma...vill gärna ha en katt till men jag vet inte hur hon skulle reagera...hon har alltid varit ensam och jag är rädd att hon skulle vara elak mot en nykomling
Ha det super
Kram Jenny

Hjärtans sa...

Hej! Vilken urmysig blogg du har! Hittade till dig via din annons i en tidning. Såg att du hade det underbara skåpet från House Doctor som jag så gärna vill ha. Ska börja med bearbeta min sambo bara...
Sen är det ju kul att hitta en bloggare från mina hemtrakter.
Har du öppnat butik än ?
Kram Jenny

Havanna sa...

Zilly och Mossa vill så gärna ha en lten kisunge som de kan lära allt fuffens de kan. Möllevångsmaffian börjar aklimatisera sig ute i skogen och de skulle behöva en liten framfusig småförbrytare att ha med sig ut på rövarstråt i skogen bakom vår tomt - ännu är de lite för fega för att våga sig ut där själva...