onsdag 2 juli 2008

Nakenchock och barnarbete

Vårt får Molly tror ju att hon är en hund. Ända sedan vi födde upp henne med nappflaska som liten har hon gått runt lös på gården.

I natt vaknade jag av att vår gårdslampa tändes och släktes som en blinkfyr. Den tänds när något rör sig på gården. Ganska skönt när man kommer hem mitt i natten eller sent en vinterkväll, då blir det nästan dagsljus på gården. Ibland irrar någon kanin eller katt omkring och då tänds också lampan. Jag låg och blinkade ett tag innan jag kravlade ur sängen och hissade upp gardinen.

Ute på gården knatar vår kära Molly runt knuffandes Luddes fotboll framför sig med nosen. Ibland for den iväg lite längre och då tog hon ett krumsprång för att hinna ifatt. Gissa om jag skrattade, önskar jag hade haft en filmkamera.

Jag tror jag ska skriva till landslaget och anmäla henne till nästa träningsläger, vem vill inte kunna skylla på en fårskalle ibland.



Idag har vi förberett för inflyttningen av tältet i ladan. Sommarbutiken kommer hålla till i ett stort partytält inne i vår lada, eller logen som vi kallar den. Efter att ha övertalat Joske är vi nu igång och butiken kommer öppna nästa fredag den 11 Juli. Äntligen!


Så nu jobbar vi för att få allt i ordning. Hela familjen hjälper till. Om vi var vita igår så är vi mer åt det grå-svarta hållet idag. Det är ganska smutsigt och dammigt därinne. dessutom har det varit halmlager de senaste åren som nu kastats ut. Vi har krattat, frustat och spottat. Gammal halm dammar en hel del, men nu är den ute.


Eftersom jag är ganska lat ;)... har jag såklart lärt upp min son till att jobba. Annars blir det inget lördagsgodis....


Han ger inte upp i första taget, inte ens när det hände en olycka i shortsen ville han sluta. Det är inte lätt att sluta med blöja...men skam den som ger sig.
Behöver jag berätta att han fått ligga i blöt i kväll.
Nu ska jag själv ta en dusch efter min löprunda.
Vi ses!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ni verkar ha mycket skoj på gården:) Kram Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket härligt får ni har. Jättesynd att du inte filmade henne. Det verkar som om ni haft fullt upp i dag.

Kram Ullis

m family goes västerut sa...

Kan ni inte öppna pensionat också. I så fall skriver jag in mig och afmiljen direkt på ett par semesterveckor. Kanske kan jobba lite i butiken samtidigt?

Låter härligt!
Kramar hemmafrun i USA