söndag 5 oktober 2008

Regn och rusk

Idag har jag knappt velat sticka näsan utanför dörren, men vad gör man inte för sina vänner. Min kompis B som snart ska åka till Namibia behövde nya blixtlås i sina jeans och jag har nu haft dem liggandes i tre veckor.

När jag nu äntligen fått riggat upp symakinen i köket och sprättat av de gamla blixtlåsen upptäcker jag att jag köpt för långa blixtlås. Suck! Det blir till att bylta på sig regnrock och stövlar och ge sig ut på jakt.

Jaktlyckan vart god då jag visste att butiken jag köpt dem för långa i var öppen. Väl i tygaffären trillade ju givetvis ett par tygrullar över mig och jag kunde ju inte gå där ifrån utan att handla.

Tyg äter inte bröd som en gammal vän till mig alltid säger. Detta är något min man inte förstår, han förstår inte att man kan köpa ett tyg nu utan att veta vad det ska vara till.

Det är ju så att vissa tyger måste ligga och mogna innan jag bestämt mig vad som är bäst för tyget, och för mig.

Tyvärr ligger kameran ute i bilen i någon av kartongerna ifrån gårdagen, så någon bild får ni inte idag.

Nu är iallafall båda hennes jeans lagade och hennes hästtäcke som också fått ligga och vänta.

Jag har fått blodad tand, så just nu sys en söt klänning till Ronja, ni ska få se....

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att göra lite annat i regnet. Tänk vilken skillnade det kan bli bara av att röja. Har gjort på liknade sätt under våren och sommaren i flera rum och nu känns det som om det är dags i några igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

A home far away sa...

För min del låter det mysigt med höst o regn, men kanske inte för er allt i lagom dos är ju bra:-

Kram Gunilla i Singapore