tisdag 7 oktober 2008

Julen är här

Nä, nu skojar jag. Det är ju faktiskt några månader kvar. Fast jag måste ju tillägga att jag börjat tänka en hel del på den.


Som jag berättade i förra inlägget så har jag börjat sy en klänning till Ronja. Mönstret hittade jag i en bok som heter Sy kläder till babyn av Susanne Wehlitz. Eftersom Ronja nu har lite större storlek än en baby och modellen inte riktigt såg ut som jag tänkt mig fick jag modifiera mönstret. Slutresultatet kan du se här under.

Nu ska jag leta små knappar att sätta längs hela ryggen. Klänningen kommer bli perfekt till jul med
en liten blus under. Ronja kommer se ut som Madicken.














5 kommentarer:

aFia sa...

Vilken sååt klänning!

Mina tjejer hade mycket klänningar a la Madicken när de var små.

Underbart sött! Man får passa på så länge de går att klä dem så.

Din bänk med tre korgar under som du har i hallen är så fin tycker jag. Vart har du kåpt den?

Kram LEna

Cilla sa...

Den fina bänken har jag köpt på Jysk.

IKT i min vardag sa...

Supersöt klänning, din lilla Ronja kommer att vara så söt i jul :-)

Nettan sa...

Men vad duktig du är då, så fin Ronja kommer bli till Jul !

Kram Nettan

Från A till O med Jenny sa...

Vilken sött klänning vad duktig du är på att sy
Kram Jenny