söndag 3 augusti 2008

Livet med Cillas Cottage

Det är för det mesta superkul att jobba med butiken, både med webbutiken och med gårdsbutiken. Kunderna är trevliga och nu i helgen har vi haft fullt upp här hemma. Annonseringen börjar göra nytta och folk börjar känna igen oss.


I lördags hade vi bland annat besök av en trevlig blogvän Söder om landsvägen, som hann med att dricka kaffe och blev iväglurad till vår grannby som hade storloppis. Jag själv kom inte iväg från de höll på att slå igen men gjorde ändå några små fynd. I morgon får ni se....

Tillbaka till kunderna, det kommer människor lite varstans ifrån och det är så kul att få prata med dem. Vissa bor i närheten, vilket har gjort att vi lärt känna lite fler grannar, men många är här som turister och dessa blir glada av att vi har en webbutik också.

Kunden har ju alltid rätt...sägs det, men ibland blir man lite förvånad. Det finns ju ett uttryck som säger att "man lär så länge man lever" och det har vi gjort nu.

För cirka en månad sedan fick vi en väldigt stor beställning till webbutiken, det var varor för många pengar.

Vi vart så klart jätteglada, men lite misstänkta, kunde detta stämma.?Efter lite diskuterande ringde jag upp kunden ifråga och frågade. Jodå, hon var mycket trevlig och berättade att det stämde, hon skulle ha alla sakerna.

Vi packade för glatta livet, jag ringde och kompleterade beställningen hos två leverantörer på saker som tagit slut. Det var en del arbete. Dessutom tog flera av våra produkter "slut" så vi tog bort dem från hemsidan.
Paketet skickades iväg och vi bjöd på portot och postförskottsutgiften som tack för den stora beställningen.

Glada i hågen för att ha "slagit säljrekord" väntade vi på pengarna. Dagarna och veckorna gick....

I veckan gick jag in och spårade paketet hos posten och det hade inte hämtats ut. Jag ringde då upp kunden, tänkte att något blivit fel.

Jag hann knappt presentera mig förräns hon snäsigt sa att hon visste vem jag var och slängde på luren! Oj!

Dagen efter fick vi tillbaka paketet med varorna... De får vi ju tack och lov tillbaka, men nu har vi varit utan dem en månad och då inte kunnt sälja dem. Folk har frågat efter varor som tagit slut, som nu då visar sig finnas igen. GRRRRR!

Får man göra så här??? Har kunden verkligen rätt då?Vad tycker ni? Jag känner mig hellurad.

7 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår din irritation. Det där är riktigt taskigt!!! Visst kan man ångra sina köp om de inte motsvarar förväntningarna man haft men att inte ens hämta ut varorna man beställt är riktigt uselt!!! Extra uselt om man som i ditt fall ringt upp kunden och frågat...

Hoppas att butiken går bra och lycka till med framtida försäljning!

Kram Annica

Lottaspace sa...

Vilken stil!
Varför beställa om man inte hämtar ut paketet.. finns konstiga människor..

Måste vara mycket jobb, men underbart med en egen butik.. Har alltid varit min dröm! Kanske man skulle byta bransch..

kram,Lotta

inredaren sa...

taskigt gjort de där som kunden gjorde. Ohh och jag som skulle komma o titta in i er butik i lördes fick allt för ont om tid. var dock i rynge på loppisen men fick snabba mig hem då hunden satt hemma ensamm allt för länge eftersom jag jobbat. Får minsann komma ut nån annan dag nu ska vi iväg på semester i 2 veckor men éfter de så hoppas jag kunna ha vägarna förbi kära vallösa igen och titta in en runda. hoppas allt är bra med dig kram på dig//martina

Moi Mizty sa...

Ja, udan pappersposen hade jag allri klarad det och hade ja bara hatt dit nommer me mi - hade jag ringt. Två granna sofor, jag kunne sudded i den ena o sagt, dinna e tann.

Väldigt tråkigt med pakethistorien måste jag säga, men dom finns tyvärr överallt - de sjuka människorna som "roar" sig på andras bekostnad. Hoppas det var en sällsynt förteelse.

Tråkigt var också - jag mötte akutbilen

Kram till dig och glyttarna och en liden hälsning ti mannen.
Mizty

S o F sa...

Att "kunden alltid har rätt" det vet ju alla som jobbar i serviceyrken att det är en sanning med modifikation.

I detta fall har kunden betett sig uselt och orsakat dig en massa onödigt jobb, men tyvärr finns det en hel del sådana här personer. Så det händer då och då.

Tråkigt!

Söndagskramar!

Snöflickan sa...

Usch vad tråkigt för er! Speciellt när ni från början redan var misstänksamma och så besannas era farhågor. Konstig person, gör man så bara för att jävlas eller vad är grejen?
Förstår er irritation, hoppas ni säljer iväg produkterna till andra istället. Lycka till med allt!

Malla sa...

Nej, vet du vad!!!
Vilken människa!!
Som tur är så har ni iallfall varorna men jag förstår din frustration!!!