måndag 3 augusti 2009

Grodväder

Det ösregnar och åskar här. Vi vaknade tidigt i morse av världens skräll och sedan började sängen skaka. Inte på grund av någon ny jordbävning som vi fått smaka på tidigare i år utan av en femtiofemkilos hund som är livrädd för åska. Så var den morgonsömnen förstörd.
Egentligen hade jag tänkt mig en dag i trädgården men i med vädret så blir det en dag inomhus istället. Visserligen kan det vara mysigt att göra trädgårdarbete även när det regnar, men vår trädgård fylls då med grodor som jag inte är så förtjust i.
Nu blir det istället kanelbullsbak och pyssel inne. Dessutom behövs det tvättas och städas.

Här får ni nu se bilderna på min pappas födelsedagspresent från oss och min syster. En betydligt sötare och trevligare groda än de vi har i trädgården.
En present som uppskattades både av födesledagsgrisen och hans barnbarn.

2 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jasså, du gillar inte grodor?
Jag ser en förtrollad prins i varje grönskimmrande gesäll.
Och tänk, om man pussar en !!!!
Kram, petra

Anonym sa...

Gardeners Muskelavslappande Bad/Fotbad doftade riktigt gott i badet!

/Boel