fredag 7 augusti 2009

En vecka av värme och sol.

En varm vecka är snart till ända och här i butiken klagar folk över värmen. Jag tycker det är underbart förutom att jag svettas förfärligt. Försöker tänka på att det snart är kallare och då gnäller alla för det. Typsika svenskt!

För vår familj har sommarperioden inneburit kattungar för andra året i rad. Nu är de så stora att de ska flytta. Jag har försökt att inte fästa mig vid dem men den här lilla raringen har ändå blivit en favorit. Tack och lov har vi hittat bra "föräldrar" till dem och jag har ju tre stora katter kvar att kela med. Butiken har den här veckan bjudit på en del roligheter, bland annat har vi fått in nya smycken från Baglady, en riktig favorit. Knappt hade jag fått upp påsarna förräns jag sålde den här söta dalahästen till en kvinna, Fantastiskt praktiskt att den har en lite hake att fästa i ett halsband, armband eller i nyckelknippan. Söt så det förslår! Finns även i rött och rosa. Den och andra Baglady-smycken hittar du i webshoppen.
Nästa helg har vi marknad här i Anderslöv, då tänkte vi ställa till med loppis utanför butiken. Dessutom kommer vi ha andra erbjudanden som kan vara svåra att motstå.

Inga kommentarer: