fredag 2 oktober 2009

Regn och rusk...

Idag verkar vädergudarna fått fnatt. Ena sekunden ösregnar det och i nästa sekund skiner solen för att sedan övergå i hagel. Suck!


Hösten är här....vart tog sommaren vägen????
På kvällarna tänder vi ljus hemma och myser i soffan. Både barnen, maken och jag är gottegrisar så nu varvas äppelpajsbaket med chokladbullsrullning. Något gott måste stoppas i munnen.
I morgon är det dags för den årliga Panntoffelmarkanden (läs; Potatismarkand) i Skivarp. Mellan 10-16 kan ni lyssna på föredrag, köpa olika sorter och avnjuta potatis. Dessutom kan ni träffa mig och min snälla syster som kommer stå där för att sälja våra varor.
En lokal happening som säkerligen blir trevlig och välbesökt!
Håll tummarna för trevligt väder!

6 kommentarer:

Prima Gård sa...

Jag håller med! Rikigt fnatt har vädergudarna fått idag (bor i Limhamn) men just nu är jag riktigt nöjd med dem - av någon anledning slutade det både regna, hagla OCH blåsa. Och nu har vi en riktigt HÄRLIG höstdag istället!

Kom gärna in och tävla hos mig! Jag lottar ut en tavla.

Fin krona du gjorde, bra idé!

Kram Emma

LillaFlisan sa...

Men gud så kul det verkar!!!

Lycka till.

Stor kram och en trevlig helg!

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Ja nu märks det att hösten kommit speciellt på vädret. Var - 5 här på flera ställen i morse och vitt som snö av frosten. Hur går det med huset?

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Ble du våd ida?

;)

Vit Gladiolus sa...

Jamen visst hösten är här!! Underbart!!!

Kraaaaaaam

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vad det stormade hela helgen,
gick bara ut för att plocka in avbrutna kvistar från Änglatrumpeterna, det blev massor med sticklingar.
Hoppas det kom folk trots stormen. Själv kröp jag upp i soffan och vägrade köra nånstans.
Ha en fin start på nya veckan.
Petra