fredag 16 oktober 2009

Höstfest

Har man mycket att göra ska man så ska man inte vila, nej, nej.

Gör som jag, se till att boka in några aktiviteter till i din redan fullbokade kalender.

Veckan som gått har bjudit på många nya erfarenheter, vad sägs om punktering på mercan, byta däck utan vantar i minusgrader, dessutom i nylonstrumpor och kort kjol.

Tyvärr ser jag nog inte tillräckligt kvinnlig ut för ingen stannade och hjälpte till. Tack och lov kom min käre man till undstättning när jag redan lossat hjulet....

Förra helgen hade vi barnkalas. Vi har inte hunnit med att fira syskonen Sjöstrand tidigare i höst utan nu var det dags för 4+2års kalas!
Ludvig som har lite känsla för det här med fester och pyssel hade själv vat temat för festen.
Det skulle vara Halloween-tema med mycket pumpor och andra "läskigheter".
Barnens bord dukades med små ljus i form av halloweenpumpr, oreanga och svarta serpentiner, confetti i form av spindlar. Som placeringskort fick varje barn en clementin målad som en pumpa och med sitt namn på. Dessutom hade Ludvig bestämt att killarna skulle ha Spiderman-muggar och Spiderman-servetter medans flickorna fick Hallo Kitty.
På vuxenbordet skippade jag Spiderman och Kitty. Här dukade jag med oxelbär och lärkträdskvistar tillsammans med oreanga höstglöd och prydnadspumpor. Fast de små söta "spindelconfettisarna" kunde jag inte låta bli.

Dagen till ära hade Ludvig bestämt sina "faborit-tårtor" från mormor och morfar.
Med marsipan!

5 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så skönt med familjefest.
Tårtan (båda) är lockande.
Oj vad vuxenbordet var fin dekorerat, du kan det du !!!!!
Kram, Petra

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Rolig läsning om däckbyte i kort kjol, hehe.
Petra

Annika Christensen sa...

Ohh vad jag saknar den tiden.
Båda våra barn har flyttat hemmifrån. VAr tid har sitt
ha det gott
Annika

cinah sa...

Fy va kallt att byta däck i nylonstrumpor & kort kjol =( Ursh,men men du kanske lägger in ett par täckbyxor i bilen nu,ifall du får mer punka ;)
Snygga tårtor,kul att mixa färg på marsepanen så där..snyggt! =) Me like =)
Snyggt dekorerat bord oxå,du är duktig vännen!
Stora varma syberkramar

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med lite fest. det måste man också unna sig fast det är fullt upp.

Ha det bra!
Kram Ullis