torsdag 3 september 2009

Trädgårdsdrömmar

Jag drömmer om en ny trädgård. Att få sätta spade i jorden och skapa en upplevelse för själen. Just nu frossar jag i trädgårdstidningar och trädgårdssidor på nätet...

Det finns så många ideér, så många vackra växter och möjligheter. Dessutom kan du pröva dig fram, du kan flytta, klippa ner, byta ut och skapa effekter efter tycke och smak.

Jag har en förkärlek för engelska trädgårdar och önskar kunna skapa något liknande framöver. Men, som man säger, Rom byggdes inte över en natt och att skapa en prunkande trädgård tar tid.





bilder från www.countryhome.com

Gårdagskvällen bjöd på föreläsning i butiken av Victoria Pierce från Plantastic, ett företag som säljer lökar och fröer på nätet. Victoria är en levande uppslagsbok på perenner, deras skötsel och latinska namn.
Helt otroligt Victoria, tusen tack!
De fyra bilderna härunder är lånade från Plantastic, som är väl värt ett besök. Nu ska jag fortsätta dagdrömma i regnvädret...






















6 kommentarer:

Mikaela sa...

Var med och tävla i min blogg=)!Kramis

Åsa sa...

Hrm, förstår din önskan men tyvärr Cilla du skulle aldrig och då menar jag aldrig kunna hålla ordning i en sådan trädgård ;)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Varför missade jag föreläsningen nu igen? Det känns som om allting bara svischar runt hörnet för min del ;O( Hinner inte med hälften jag vill.
Underbara fina bilder, men det där med ordningen i trädgården skulle jag inte heller klara av, hehe.
Kram, Petra

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Cilla, kolla min blogg, nästsista inlägget, där finns höstkransen på bordet...du vet, den jag köpte dessa bruna levande ljus hos dig förra veckan ;O)
Kram, Petra

Malin sa...

Vilka bilder o vilka trädgårdar.
Men får inse att jag aldrig hade klarat av en sån utan trädgårdsmästare hahahahah
O inte med en huligan hund som tuggar i sig allt hankommer åt ska se mina trädgårdsmöbler hahahahahah Han tror det e tuggben eller något.

Malin
www.scarfaze.blogg.se

Malin sa...

Vilka bilder o vilka trädgårdar.
Men får inse att jag aldrig hade klarat av en sån utan trädgårdsmästare hahahahah
O inte med en huligan hund som tuggar i sig allt hankommer åt ska se mina trädgårdsmöbler hahahahahah Han tror det e tuggben eller något.

Malin
www.scarfaze.blogg.se