tisdag 5 maj 2009

Trädgårdsyra!

Tänk, vi är redan inne i maj månad. Här i Skåne blommar körsbärsträden för fullt och rapsfälten lyser gula längs vägarna. Underbart!

För er som vill ha inspiration, promenera i vacker slottsmiljö och få intressanta tips om er trädgård eller balkong föreslår jag ett besök på årets Trädgårdsyra på Svaneholms Slott den 23-24 Maj.
Detta är en tillställning som jag varmt rekommenderar, inte bara för att Cillas Cottage ska ställa ut, utan även för att jag själv uppskattade den som besökare i fjol.


I år bjuder mässan på bland annat besök och föreläsning av Hannu Sarenström som pratar om Trädgårdsvisioner, något vi kanske alla har. Dessutom bjuder Lena Israelsson på en resa bakåt i tiden då hon berättar om trädgårdsboomen för hundra år sedan då utbudet av frösorter var enormt.

På plats hittar du även flera trädgårdsutställare, restaurang och möjlighet att fika i den vackra trädgården som finns vid Svaneholms slott. Passa även på att gå en runda runt sjön eller hyr en eka för att pröva fiskelyckan.


En garanterat trevlig helgutflykt. Jag hoppas vi ses där!

3 kommentarer:

Cc sa...

Vilken vacker gård. Om jag inte trivdes här hemma så skulle jag flytta direkt.Lycka till

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så kul att du "e me" på årets trädgårds yra...jag finns där sedan länge sedan, bara som gäst, och vän till flera som är aktiva.
kRAM
pETRA

Eva Eneström sa...

Tyvärr missar jag Trädgårdyra, är bortrest men det låter jättefint.
Vilket fint hus ni har, jag förstår att det känns tufft att lämna det. Det borde vara vara en lång kö av köpare fast det är tuffa tider nu. Hoppas det löser sig snart för er.
Kram Eva