tisdag 24 februari 2009

Ett litet rött paket...

... var det inte som kom till butiken idag, utan ett stort brunt med ful tejp. Fast lika glad för det blev jag, för jag vet ju vad som finns i. De efterlängtade lapptäckena.
I förra veckan hade jag nöjet att få besök av Lisa Stevens som säljer de underbaraste lapptäcken jag skådat. Jag har berätta om dem tidigare här på bloggen och nu är det alltså dags att få hem dem till vår butik.
Jag har nu smyckat butiken med dessa konstverk som dessutom är varma och sköna, de finns i plädvariant, kuddar och överkast/lapptäcken till dubbel och enkelsäng. Nu kan ni komma hit till butiken i Anderslöv för att titta på dem och beställa eller så beställer ni dem direkt i nätbutiken.
En hel vägg i ett av de små rummen fick prydas av det här lantliga lapptäcket i rött och blått på tefärgad botten.
Just nu går jag och "smakar" på vilket täcke jag ska köpa själv.
Den vackra kaminen ni ser i bild till höger är hemma från mitt föräldrarhem, den har jag fått låna som rekvisita i butiken.
Dessutom måste jag bara visa en bild utifrån, solen värmer härligt vårskönt här i sydligaste Sverige och jag funderar starkt på att ta en kopp kaffe utanför butiken. Visst ser det härligt ut med blommande påskliljor!

1 kommentar:

Mizty sa...

Efter snö kommer sol.
Hann gossen med att få åka pulka?
Konkurrerande kaffeservering utanför butiken *L* för rätt som det är dyker jag upp, igen. Ska nämligen bli spännande och få se lapptäcken IRL, jag behöver inget (har ingen så stor shoppingväska) men jag har tittat på dom på nätet, härliga.
Sen kan man ju alltid bli uppdaterad angående annat......

Bloggproblemen står att läsa om, kända fenomen *pust* trodde det var jag som höll på att bli ännu tokigare.

Kram