fredag 17 juli 2009

Sol, sommar och stranden

Ligger kvar i sängen och njuter av solen som tittar in genom fönstret. Vi har gjort en rokad hemma i huset i väntan på försäljning. Det går liksom inte att sluta leva i huset bara för att det ska säljas.


Barnen har fått ta över vårt sovrum, vi har flyttat in i ett mindre rum och barnens lekrum har blivit kontor. Det känns riktigt bra att vakna med morgonsol och det är lugnare och svalare än att ha kvällssol som vi hade tidigare.


Jag trodde att försäljningen skulle gå fort, men tjii fick jag. Nu är det visning igen nästa vecka, vi får väl se om någon är intresserad.


Idag ska jag hitta en present till min käre far som fyller år i morgon. Det är inte det lättaste men jag har en ide. Sedan ska jag med Ludvig på simskoleavslutning och i eftermiddag fortsätter städningen här hemma. Suck!


I helgen ska jag jobba i butiken igen sedan blir det födelsedagskalas och familjemys.
Förhoppningsvis blir det tid över att läsa senaste numret av Allt i Hemmet.

1 kommentar:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Nämen vad kul, din far fyller år nästan samtidigt som jag (19:e)
Jag håller tummarna att ni få såld huset snart. Smart initiativ att flytta runt i huset, så få ni andra tankar och perspektiv.
Bamsekram, Petra